Friday, September 19, 2014

Desa Sena : Problem

Lihat gambar di atas, ermm...saya tak pasti sama ada paip dalam dinding bocor, atau pembentungan yg bocor. Ni di bahagian hadapan rumah, ruang tamu ni. Dapat kesan masalah ini bila suami buka air 1 jam tanpa tutup. Biar ia mengalir terus. Ia dari bilik air utama di atas.

Dah maklum pada pemaju 2 minggu lepas, tapi belum buat apa2. Ikut hati mmg sakit. Semalam saya call dari Kelantan, minta pemaju betulkan... Boleh tengok lah, bila dia orang nak betulkan....

Janji pemaju hanya janji mulut...masa nak beli, bukan main lagi promote kata pemaju terbaik. Hakikatnya baru saya tahu, rumah taman berhampiran hasil buatan pemaju ini juga, sangat teruk. Dulu diaorang siap lawan balik... oh baru saya tahu...bayangkan, bila tile dipecahkan, atas tapak lantai, boleh pegang pasir ambil taburkan. Maknanya, letak pasir tak bubuh simen.... nak untung banyak mana? Pemaju melayu pulak tu. Sama juga dengan penjual. Beliau hanya kerja sahaja...tapi bila kita tanya, ber'ia' promote. Macam nak p kata balik aje pada si M tu. Tapi kita orang Islam, sabar itu separuh dari iman.

Agaknya, sebab itu kita melayu kena pijak kepala....Wallahuaklam....

4 comments:

  1. sabar jerla dgn sikap pemaju ni...

    ReplyDelete
  2. salam masih problem lagi ka piping sana..saya nak bli kornet lot 2 tkt sana

    ReplyDelete
  3. salam..masih problem lagi ka piping sana..saya nak bli umah korner lot sana

    ReplyDelete
  4. rmh corner lot?ada 1 je lg yg belum duduk.pemaju punya...beli yg tu ka? ermmm...geng bangla pekerja yg duduk....

    masalah piping ke apa ka...semua kena settle sendiri...kalau mrk buat....setakat lepas tangan...

    ReplyDelete