Thursday, March 13, 2014

Down!

mood down..... sangat2.....hingga hilang semangat....nak buat apa pun malas....
mcm tak nak pergi kerja pun ada.....selasa lepas saya mc. head-dance. rabu dan khamis (hari ini) kursus. esok baru pergi sekolah semula. tapi rasa sangat malas....

sangat down.....

hanya mampu merintih padaNya.....nak menangis di bahu suami....nak menangis sepuas2nya....

apa yg dikehendaki, satu pun tak dapat...

saya perlu a
saya perlu b
saya perlu c
saya perlu d

semua tak dapat, sbb ianya bukan kuasa saya untuk mendapatkannya...saya hanya mampu berusaha....
kalau bab a, saya mmg berusaha sehabis daya...maksudnya sehingga saya mengeluarkan wang sebanyak rm2300. itu cerita 2 tahun yg lalu. saya tak dapat semula wang itu, hangus....sedihkan, apa yg dikehendaki tak dapat, duit hangus. hanya allah yg tahu perasaan saya. duit 2300. tapi syukur alhamdulillah, baru2 ini 'org' itu kembalikan wang saya sebanyak rm2300. bukan duit yg nak dceritakan, tapi usaha saya untuk mendapatkan sesuatu itu.....berhabis daya kata orang

ujian allah untuk saya...sabar...tabah...sabar...sabar...doa....

set minda terima qada' dan qadar allah.

saya insan lemah....

dan saat ini saya perlu mak untuk berkongsi masalah saya....tempat untuk saya luahkan perasaan. untuk saya tenang...

tapi mak dah tiada...

kenapa apa yg saya kehendaki, pasti tak akan saya dapat...sehinggakan, saya mengaitkan dengan seluruh kehidupan saya selama ini.....sepanjang hidup saya, saya sentiasa menghadapi liku2 kehidupan....

masyaallah...sesatnya saya....sungguh tidak beriman....hanya pada allah untuk kita luahkan segala masalah. hanya pada allah tempat mengadu.....astaqfirullahal'azim...

sehingga tahap begitu saya terfikir....selama ini saya simpan saja....
tapi kini saya dah tak dapat bendung dah tentang masalah sekeliling saya. masalah hidup saya. masalah berkaitan saya....

10 kali saya sabar...20 kali saya sabar....redha.... tapi kini saya dah tak tahan dah ujian allah...
ya allah....

masyaallah. astaqfirullahal'azim....

saya perlu ilmu, saya perlu semangat, saya perlu kata2, saya perlu sesuatu, saya perlu semua ....
dari insan yg dapat memberi saya kekuatan....

saya perlu menghadiri majlis ilmu...

ya allah.....aku memohon padamu.....
dengarlah rintihan hati ini....


No comments:

Post a Comment