Sunday, October 6, 2013

Iman & Nuha : 2nd Half Assessment 2013

Dua minggu lepas, anak-anak ada revision di sekolah. Umi pun sibuk juga buatkan latihan untuk mereka. Cipta latihan sendiri berdasarkan buku. Print out. Ada juga yang bertulis tangan, bila umi dah tak larat hadap laptop. Sekolah diaorang, 2 minggu revision, minggu selepas tu baru assessment. Ok la. sekurang-kurangnya, ada juga latihan di sekolah. dan soalan berdasarkan dari revision yg telah dibuat. Senang umi....

Selepas dua minggu, cikgu bagi buku revision sebagai ulangkaji. Soalan akan diambil dari buku revision tersebut. Maknanya soalan akan diambil sebahagian dari dalam buku revision. Yalah...dalam buku tu, banyak soalan. Kira mudah sikit umi. Kalau dua minggu lps, kena baca semua tajuk yang cikgu highlight, sekarang tgk soalan dari buku tersebut sahaja. tak semua tajuk, tgk mana yang naik. 

Tapi final test ~2nd Half Assessment ni, bukan 100% bertulis. 80% shj, lagi 20% listening skill, reading skill dan speaking skill. Cuma Sciene and Math sahaja 100% writing. Buku revision, 80% sahaja. Lagi 20% kena more practice LH book. Guna smart pen. 

Harap-harap anak-anak umi dapat menjawap dengan baik nanti. Umi doakan anak-anak umi berjaya dan bersedia menghadapi pembelajaran di alam persekolahan pulak. 

Esok, Isnin 7hb. Okt. 2013, ada Mental Arithmetic Championship. Time 3 minute only. Bergantung berapa banyak dapat siapkan soalan math dan pastikan jawapan betul....Huhuhuuuu bolehkan anak-anak umi? 

Juga umi doakan Haziqah dan Nuha dapat menjawap soalan dan menyelesaikannya dgn sepantas yang boleh. Amin.



Hari ni, no tv. Sila buat revision ye anak-anak....

                                          

                                          

No comments:

Post a Comment