Thursday, July 14, 2011

2 minggu


Minggu lepas :

4 hr p&p ermmm, nak kata apa ye istilahnya? entah, sbb 3 hari di padang (2 hr sukantara, 1 hr sukaneka), sampai jam 11.00 br masuk kelas,(sekadar PAFA, latihan) lagi 1 hr sambutan israk mikraj peringkat sekolah (1 hr cuti hari tapak warisan dunia).

Minggu ini :

Isnin saya mc, selasa p&p mcm biasa, rabu raptai (sampai jam 1.00pm. apakah?) betul! 1 sekolah buktinya…semua org keletihan, khamis (hr ini) pun sama, raptai penuh (tp saya x menjengah langsung padang kerana menyiapkan buku program utk majlis tersebut = di bawah akan saya ceritakan) esok jumaat hanya ada beberapa aliran (tahun 5 @ 6 dll) yang masih perlu turun ke padang. Yg lain akan berada di dlm kelas seperti biasa = p&p

SABTU 16 Julai 2011 : Kemuncak segalanya ; “HARI SUKANEKA KELUARGA SKSJ 2011” –

Semoga berjalan dengan lancar dan cuaca baik seperti semalam kemarin org utara kata. Redup nak hujan, jgn hujan sudah.

Tugas saya pada kali ini adalah menyiapkan buku program bersama Pn. Suhara (dia ketua). Saya membuatnya pada mlm rabu sampai jam 3.00 pg (perlu siapkan mana yg patut kerana Suhara tidak hadir 2 hr ke sekolah, takut sebrg kemungkinan berlaku, maka saya buatlah hingga waktu itu). malam khamis (semalam) saya buat dr jam jam 8.30 mlm sehingga 4.30 pg (apa yg saya buat? Copypaste, edit, taipping etc).  saya hanya tidur 1jam 15min shj. 5.45 pg dah bangun utk iron baju. Seterusnya bersiap ke sekolah (en. Jun kerja mlm=urusan menyiapkan anak kena buat sorang). Di sekolah hr ini, saya bermula 7.40 msk kelas relief (cikgu Hidayah & beberapa rakan sekerja yg lain dpt anugerah hr ni “anugerah perkhidmatan cemerlang” APC (TAHNIAH dayah, aina, k.pah, k.ida, faizal –itu saja yg saya tahu-maklumlah, benda ini kan selalu org xheboh sangat (takut ada yg PHD melayu)). 

Sambung balik cite! Hbs kelas 8.10 terus ke bilik Suhara & mula buat kerja ( semua guru & murid yg lain berada di Padang utk raptai penuh) maka berusahalah saya menyiapkan buku tersebut bersama Suhara. Sampaikan makan pun kami terlupa. Bila dah habis jam 1.30ptg (org lain dah balik sekolah pun -1.00ptg) baru kami menyedari bahawa kami amatlah laparnya… 

PENATNYA SAYA :`p

Makluman : saya puas krn dpt menyiapkan tugasan/tanggungjwb. Juga tabik pada diri sendiri kerana menghambakan diri sebegini rupa. Ada sesiapa yg selalu begini? Kongsilah bersama utk saya meredhokan diri dengan rencah kehidupan   (huhuhu… sbb yg tidak boleh diceritakan :`(     mood : sedih                 ……………pause………… ).

p/s : sekadar menceritakan peristiwa yg akan jadi hari lipatan sejarah utk kenangan akan dtg & meluahkan isi hati …. Tiada niat mazmumah @ yg sewaktu dengannya! Harap maklum.

Note : next week, fotoshoot (macam artis la pulak) semua murid tahun 6 utk slip peperiksaan upsr. (mujur ada apek hilmi yg mahu jadi cina gambaq) Juga kena bersedia utk meeting peningkatan upsr (sedia dgn analisa mengikut GP).dan pastikan semua kerja siap utk persediaan analisa trial upsr & key in PBS =ogos= mood : mengelakkan ke'busy'an ogos &sept. 
banyaknya label !


No comments:

Post a Comment