Sunday, April 3, 2011

nuha sakit....
mlm 1, panas 1 bdn...
esoknya sihat,
mlm 2, panas lagi...sah... demam malam....ambil ubat, Dr. bagi ubat selsema + antibiotik ja... bila bertanya tentang demam malam, jwpnnya biasa. saya ckp, takut ada penyakit lain, dia jwp xyah risau, xda apa2...
balik mkn ubat, siang sihat..mlm demam.
hari ke 3, nuha kata sakit mulut...bila tgk, ulser kt bibir atas,...patut xnak minum susu....mlm panas balik, susu xnak...kesian anak umi....xmkn nasi, xminum susu....
hari 4, 5, dan hr ini hari ke 6, masih sakit mulut...demam bila mlm ja....xrisau ka asyik demam malam ni... (kawan saya pernah mmberitahu, anaknya sakit leukimia : dpt kesan bila asyik demam malam : of course saya takut : mintak dijauhkan...amin)
semalam hanya mkn 3 4 mulut nasi, air sedikit dan milo 1/2 cawan ja....minum susu langsung tidak, tp asyik minta...bila pegang botol, xnak....bagi susu dgn cawan, dia xnak, milo ja boleh...
hari ni sama juga, pg tadi, nak susu, bila bg xblh mkn, akhirnya tidur dlm tangisan....bila bangun, kali ni saya bancuh milo dgn susu dia....minum pun 1/2 cawan jugak...mkn apa pun xnak, bagi gardenia, jilat mayonise ja....alahai adik, umi yg risau.... dia nak susu, saya bagi lebihan milo ngan susu td dlm botol, dia buka mulut, saya nampak mulutnya berdarah....risau saya...sebenarnya saya perasan dah semlm, mulut dia mcm berdarah, tp saya ingat bekas milo @ biskut (ada dia cuba nak mkn oreo)..... kenapalah semalam saya xtengok....hr ni bila saya tgk, xnmpk unsur dari mana dtg darah tu....mulut dia mmg busuk...(ingat sbb xgosok gigi)....risaunyaaaa.....papa kerja.....sbnrnya saya ada ltk ubat sakit mulut, tp dia termuntah sbb dia rasa... ubat dah 2hr xmkn, mkn, muntah....(mmg susah mkn ubt w/pun paksa)....
kejap lg nak bawa ke klinik semula....

1 comment: