Saturday, November 5, 2011

Salam Aidil Adha 1432H

Malam ni buat pertama kalinya kami sekeluarga akan bermalam di rumah sendiri menjelang hari raya. 
Ye la, sebelum ni kan balik kg. Mana-mana kg. Kami tak pulang lagi sbb , esok kami buat qurban untuk Iman Haziqah Adhwa di Taman Pauh ni. Selepas mendapat bhgn qurban tu, baru nak bergerak. Nak sedekahkah kepada saudara mara. Jadi kena tunggulah sehingga selesai mereka menyembelih. Lagipun, en. jun masih kerja hari ini. Seperti biasa jam 9.00pm nnt baru beliau sampai rumah.

Saya dah selesai membuat ketupat. Dah rebus sebahagian, sebahagian lagi akan disimpan dalam freeze dulu. Bila nak makan nnt, baru rebus. Yelah, nak buat banyak kali, faham ajelah...sayakan tak suka memasak sangat :p .....

Mereka berdua yang membantu saya membuka daun (Iman dah boleh tolong ), dan akhirnya mereka berdua juga memeningkan saya sbb asyik bagi koyak daun tu. Jam 11.++ dah siap masak/tanak pulut.
Saya buat 2 kilo aje.
erm..zzzzz........... mengantuk + migrain dah dtg, terus tidur setelah selesai berkemas dapur.

jam 3.00pm baru saya balut ketupat (kenapa org sebut balut ye?).siap 2 jam kemudian.... & rebus...
Di sebabkan daun yg besar, cepat lah saya menbalutnya.

taadaaaa....
 
 
SALAM AIDIL ADHA 
untuk semua dimana jua anda berada


No comments:

Post a Comment