Sunday, February 27, 2011

saman oh saman...

adakah anda mempunyai saman atau pernah disaman atau ada yg belum dilunaskan pembayaranya?
tarikh pemberian diskaun utk saman akan berakhir esok 28 feb 2011...esok...hah esok?...ngeee

rasanya xda saman polis @ jpj sejak bawak krt... (harap jgn la ada sampai bila2 : saya kan pemandu berhemah dan mengikut piawaian :p) tp takut jg...so, check dalam internet...

jwpn yg diberi : TIADA SAMAN -->syukur alhamdulillah...

tp saya tahu saya ada 3 saman parking...kuang3x....mpsp (majlis perbandaran sebarang perai)
letak kereta xtunjuk kad parking...
1. kat pacific perai (time ni xberani masuk park dlm bangunan lg :p) -->2005
2. kat sunway (area A to Z)(dgn kawan seperguruan : ezreen- cari brg skolah) -->2006
3.sunway jgk..en jun bawa krt (wpun saya jg ada, tp dia bawa kan..kan..kan...)..-->2009 yg ini la yg kena bayar...
so..en jun, sila la bayar...ala rm25 ja...
lgpun, umi kamu ni kan balik lewat esok .
dua saman teratas, dikecualikan krn sblm mac 2008

tapi, yg tidak puas hati, kereta PEK xda la pulak saman....mana aciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii........xpuas hati lah...ngeeee...uweeekkk

silalah bayar ye...

rezeki kita bkn rezeki kita seorang...jg rezeki org lain...
terus teringat kes kawan saya di sksj
dia baru keluarkan kwsp stlh msk skim pencen...bnyk dpt ...rm22k...lps tu, econ krt dia rosak... mcm tau2 je ada duit....p/s : tuan empunya diri, silalah tukar kereta baru wpun krt tu msh baru....(unsur jelous :p)

http://portal.jpj.gov.my/index.php?option=com_jumi&fileid=4&Itemid=5

http://www.mpsp.gov.my/kompaun_kereta.asp

No comments:

Post a Comment